דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתוקף סמכותי ואחריותי [אהוד ברק 2.2.11] 

מאת    [ 06/02/2011 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 2296 פעמים ]

מתוקף סמכותי ואחריותי ולאחר שיקול דעת מעמיק – כך החל שר הביטחון את תשובתו בראיונות שנתן לשלשת ערוצי הטלוויזיה [ד' 2.2.11] ובהם נשאל מדוע לא האריך במספר ימים או שבועות את כהונתו של הרמטכל המכהן, גבי אשכנזי, לאחר שהתברר לו כי אין מנוס מביטול ההחלטה למנות את יואב גלנט לרמטכל . במקום לעשות כך כפה ברק החלטה למנות את סגן הרמטכל המכהן לרמטכל זמני, ל – 60 יום עד שיושלם תהליך המינוי של הרמטכל החדש.

ברק לא השיב לשאלות, אבל הכביר מילים על סמכות, אחריות, שיקול דעת ושמירה על כבוד מוסד הרמטכל תוך שהוא שולח רמזים מכפישים כלפי בעל התפקיד המכהן. שר הביטחון אמנם התחמק מתשובות, אך שוב הצליח לגבש סביבו מעין קונצנזוס. אבל, לא בדיוק כזה שהוא מעוניין בו. הביקורת עליו, שיקוליו,התנהגותו והתנהגותו – גברה מאוד. היא חוצה מפלגות, כלי תקשורת וחוגי ציבור שונים.

 שלא בטובתו של שר הביטחון ומנהיג רשימת עצמאות, הוא שוב הצליח להגביר כלפיו את הביקורת והדחייה, בתקופה האחרונה, סביב שני אירועים שהיו בהובלתו ובאחריותו.

האחד – הדרך בה נטש את מפלגת העבודה בעודו מכהן כיור שלה וכמנהיגה והקים רשימה חדשה שעקרונותיה ומצעה לא ברורים פרט לאינטרס של ארבעת חבריה הנוספים לשמר את מעמדם הפוליטי ולקדם את עצמם.

האירוע השני אותו יזם והוביל – פרשת מינוי הרמטכל החדש, תהליך ההחלטה, הבחירה, בדיקות הרקע הנלוות, ביטול המינוי וצורת מינוי הרמטכל החדש,תוך הכפשת הרמטכל המכהן באמצעות רמיזות מעורפלות וסירוב לפרטן .

אין חולקים על כך שברק פעל בנושא מינוי הרמטכל מתוקף סמכויותיו בחוק. שאלה גדולה היא אם עשה זאת באחריות ושיקול הדעת המתחייבים. התוצאה העובדתית שנוצרה תסבוכת בעלת השלכות שליליות קשות. בפרשת הנטישה של מפלגת העבודה הוכיח ברק שוב שאין חשוב בעיניו יותר מהאינטרס האישי שלו.

אין זאת הפעם הראשונה שברק מעורר סביבו גל של דחייה ציבורית . יש לו וותק גדול בכך, ואי אפשר להתעלם מכך שלמרות הביקורת ההסתייגות והדחייה שהוא מעורר הוא ממשיך להיות נטוע בכיסאו במשרד הביטחון ולמלא תפקיד מרכזי בממשלה.

על רקע הנאמר – שאין בו חידוש – כדאי לשוב ולצפות במצגת המסתובבת מזה זמן ברשת. מר ביטחון ורב אלוף נזק מי אתה אהוד ברק – זו כותרתה.מובאות בה דוגמאות רבות לכישלונותיו והסתבכויותיו של מר הביטחון. אין ספק שמי שהכינו את המצג הזה אינם מאוהדיו של ברק. נכון גם שאפשר למצוא כישלונות ופעולות מעוררות ביקורת אצל רבים מממלאי התפקידים אצלנו. בעצם אצל כל אחד. אבל כך?

המצגת – מר ביטחון ורב אלוף נזק [ המצגת עולה לאט אך מומלץ לצפות]

 

מנחם רבוי הנתונים: תפקידים בכירים בשירות הציבורי בעבר,כותב דעתן בהווה וסבא לחמישה.   אתר המחבר:  http://menachemraboy.wordpress.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב